Notice: Korzystanie z Elementor\Post_CSS_File uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.1.0! Zamiast tego użyj Elementor\Core\Files\CSS\Post. in /home/lexcom/domains/przemyslawbulski.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 4598

Medytacja i mindfulness stały się ostatnio bardzo popularnym tematem pomimo, że wielu osobom kojarzy się z religijnością zorientowaną wschodnio aczkolwiek wcale tak być nie musi. Powoli również i w Polsce medytacja, mindfulness staje się temat postrzeganym w kategoriach naukowo dowiedzionych metod pozwalających.

Medytacja, mindfulness docenione przez naukowców

Medytacja i mindfulness stały się ostatnio bardzo popularnym tematem pomimo, że wielu osobom kojarzy się z religijnością zorientowaną wschodnio aczkolwiek wcale tak być nie musi. Powoli również i w Polsce medytacja, mindfulness staje się temat postrzeganym w kategoriach naukowo dowiedzionych metod pozwalających usprawnić funkcjonowanie mentalne, poprawić zdrowie fizyczne, podnieść wydolność psychofizyczną organizmu itd.

Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka

Oczywiście istnieje bardzo wiele praktyk medytacyjnych i mindfulness aczkolwiek ja jako pragmatyk i osoba z ponad 20 letnim doświadczeniem, po latach prób i niestety straty czasu, po latach studiowania i praktykowania doszedłem do bardzo prostego wniosku: TO CO NAJPROSTSZE DZIAŁA NAJLEPIEJ I PRZYNOSI NAJLEPSZE REZULTATY. Wiem, nie brzmi to może sexy ale obowiązuje tutaj ta sama brutalna zasada Pareto a może nawet podwójne a nawet może i potrójne Pareto czyli: 80% rezultatów z tych 20% praktyk i z tych 20% znów 20% da Tobie 80% rezultatów i znów z tych 20% z 20% z 20% da Tobie 80% rezultatów. Czy tego dowiodę naukowo 🙂 na pewno nie ale też nie o to chodzi. Nie musisz tak jak ja szukać w starych sutrach, u ludzi, którzy uprawiają jogę czy są specami i mistrzami świata we wstrzymywaniu oddechu - po prostu przetestuj to co najprostsze ALE PRZETESTUJ I DOŚWIADCZ i daj sobie samodzielnie odpowiedź czy poprawiły się u Ciebie:
1. seks,

2. mniejszy poziom stresu
3. lepsze samopoczucie,
4. lepszy sen,
5. mniejsza nerwowość,
6. wyższy poziom sił witalnych czy inaczej po prostu więcej energii.

Praca grupowa lub indywidualna

Trening dotyczący medytacji i mindfulness związany jest zazwyczaj z postacią warsztatów i dotyczy treningu umiejętności, które po 2 dniach daje Tobie bardzo konkretne, przetrenowane, sprawdzone już przez Ciebie narzędzia do codziennego treningu uważności i medytacji. Bardzo często przy okazji warsztatów grupowych dodatkowym zamawianym modułem, który bardzo ściśle wiąże się z treningiem medytacji i mindfulness jest trening generowana stanu "flow", który daje możliwości wykorzystania swoich możliwości i zasobów do znacznego podniesienia produktywności. W tym przypadku wzrost produktywności i osiąganych efektów np. sprzedaży sięga 500%. Co by było gdyby okazało się, że np. w poniedziałek możesz wykonać robotę, która technicznie pozwalałaby Tobie po prostu odpuścić resztę tygodnia? Oczywiście nie po to się używa metod wypracowanych przez takich ekspertów jak Csikszentmihalyi czy Kotler aby przez resztę tygodnia leżeć do góry brzuchem ale po to aby:
1.W pierwszej kolejności zdemaskować swój brak samoświadomości odnośnie tego co można jeszcze zrobić aby praca była jeszcze bardziej efektywna,
2.Wprowadzić zupełnie inny - wyższy poziom produktywności.

Jak generować stan "flow" na co dzień?

Dróg prowadzących do stanu "flow" poznałem bardzo wiele na drodze swojego rozwoju i w zasadzie warsztaty stanowią kompilację mojej wiedzy zdobytej przez lata z gruntu psychologii, produktywności osobistej, zarządzania sobą w czasie czy choćby medytacji, mindfulness czy zaawansowanych technik oddechowych.
Tego i jeszcze więcej nauczysz się na warsztatach lub treningach indywidualnych lub też dowiesz się coraz więcej z moich kanałów i blogów oraz z aplikacji mobilnej, która jest już w trakcie realizacji.

Kto korzysta z metod generujących stan "flow"?

Bardzo wysoką, przeliczalną na potężne pieniądze w skali miesiąca, kwartału czy roku wartość stanu "flow" wykorzystują w praktyce codziennej takie firmy jak: Google, McKinsey, Apple, Sony etc. Bardzo wiele elementów niezbędnych do generowania stanu "flow" wykorzystują szkoły Montessori, z których to Dzieci radzą sobie znacznie lepiej w każdym rodzaju testów. Zauważmy zatem, że nie jest to mrzonka stworzona ze względu na orientalną jeszcze nieco modę ale ze względu na realne, bardzo namacalne i co najważniejsze potężne korzyści w odniesieniu do Człowieka i Organizacji, które wycenia się w milionach dolarów zależnie od skali przedsiębiorstwa.

Jak się można tego wszystkiego nauczyć?

Po prostu zacznij. Ogólnie w internecie oraz w sekcji POBIERZ znajdziesz informacje, darmowe materiały i nagrania odnośnie tego jak praktykować medytację i mindfulness czy generować stan flow. To nie jest trudne ani skomplikowane - po prostu to trzeba robić. W życiu staram się kierować jedną maksymą - "Jeżeli nie wiesz jak coś zrobić - po prostu zacznij to robić". Poznaj ludzi, którzy znaleźli się już w miejscu, w którym Ty chcesz się znaleźć, pytaj, próbuj, pytaj, działaj i stań się osobą, dla której mindfulness i flow staną się częścią Ciebie.

Koszyk
Cart